menusearch
hogoogi.ir

بازدید آقای دکتربازوند ،مدیرکل حقوقی وامورقراردادها ومناقصات زیرساخت راههای کشور از کارخانجات تولیدی تجهیزات

header
۱۴۰۰/۲/۷ سه شنبه
(0)
(0)

بازدید آقای دکتربازوند ،مدیرکل حقوقی وامورقراردادها ومناقصات زیرساخت راههای کشور از کارخانجات تولیدی تجهیزات

بازدید آقای دکتربازوند ،مدیرکل حقوقی  وامورقراردادها ومناقصات  زیرساخت راههای کشور از کارخانجات تولیدی تجهیزات

 

 

بازدید آقای دکتربازوند ،مدیرکل حقوقی وامورقراردادها ومناقصات زیرساخت راههای کشور از کارخانجات تولیدی تجهیزات ایمنی وعلائم راههای کشور

 

تعهدات کارفرما در قبال کارگر چیست؟

همانطور که می‌دانید کارفرما نسبت به کارگری که استخدام می‌کند، تعهداتی را پذیرفته که باید بر آن باقی بماند. در غیر این صورت حق و حقوق کارگر پایمال شده محسوب گشته و باید به سرعت پیگیری شود. هر کارفرما نسبت به کارگری که استخدام می‌کند تعهدی داشته و نباید آن را زیرپا بگذارد. در غیر این صورت متوجه احکام قضایی خواهد شد. کارفرما باید دقیقا مطابق به تعهداتی که هنگام قرارداد استخدام قبول کرده، عمل کند.

در واقع اگر بخواهیم بگوییم وظیفه کارفرما چیست؟ چنین بوده که باید به تعهدات مندرج در قرارداد عمل کند، تکالیف فصل دوم قانون کار را اجرا کند، مقررات مربوط به شرایط کار را رعایت کند، مقررات مربوط به ایمنی و بهداشت کار را رعایت کند، کارگر را بیمه نماید، نسبت به کارگران کارآموز متعهد باشد، در زمینه خدمات رفاهی کارگر وظایفی دارد، آزادی شغلی برای کارگر تعیین کند، گواهی انجام کاری ارائه دهد و برخی دیگر.

بنابراین اگر کارفرما موارد فوق را انجام ندهد و طبق آن عمل نکند، کارگر می‌تواند برعلیه کارفرما شکایت کرده و حق خود را به سادگی دریافت کند، زیرا مستحق آن است. با این حساب باید بیان داشت که کارفرما در برابر کارگر، تعهداتی دارد که باید انجام دهد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر